nice 2 meet u @ central park - Reisverslag uit Manhatten, Verenigde Staten van Shaira Soekhai - WaarBenJij.nu nice 2 meet u @ central park - Reisverslag uit Manhatten, Verenigde Staten van Shaira Soekhai - WaarBenJij.nu

nice 2 meet u @ central park

Door: Shy

Blijf op de hoogte en volg Shaira

08 April 2007 | Verenigde Staten, Manhatten

Dit is het dan mijn eerste ritje met de metro(in New York noemen ze het de trein maar ik vind dat het meer weg heefft van een metro)op weg naar central park. De zon schijnt en ik heb er ongelofelijk veel zin in!
Onder gronds(de metro's gaan bijna allemaal onder de grond door behalven de J, die naar Brooklyn gaat. Eerst nog even
uitzoeken hoe en waar ik uit moet stappen.
De reis begon al goed toen er een wijziging plaats vond in de trein.
Ik had het idee zelf op te lossen zonder aanwijzingen te vragen en voor ik het wist, zat ik in de trein naar de beruchte wijk "teh Bronx", OEPSIE! Snel uitstappen dus.
Daar stond ik dan, ergens, ergens, ergens....
Nou ja, dan maar iets te eten halen want: "waar er veelte doen is, kan je het beste beginnen met eten".
Gelukkig werd ik in dat eettentje geholpen door 2 uiterst vriendelijke jongens die me naar de metro brachten.
Uiteindelijk heb ik Central park gevonden!
De entree is best raar omdat het helemaal is afgeschermd met een stenen muur. Na 01:00 is het niet meer toegestaan je in het park te bevinden en is het park ook dicht. Hoe ze van plan zijn dat te doen is mij een raadsel!
Door de stenen muur lijkt Central park op een speeltuin voor jong en oud.
Pfffff even lekker bijkomen aclimatiseren op een bankje.
Voor ik het wist raakte ik in gesprek met een oudere dame en vroeg haar waar de demonstratie in de verte over ging. Ze vertelde honderd uit over 4 Cubaanse mannen die onterecht in de gevangenis zaten wegens spionage, dat amerikanen niet naar Cuba mochten gaan, ze mochten het wel maar ze mochten er geen geld uit geven.
Voor ik het wist bevond ik me tussen de demonstranten en live muziek, met in mijn achterhoofd de beelden van Guantanamo Bay...Zou de CIA me in de gaten houden???
Rond 17:00 was de demonstratie afgelopen en ging ik weer verder. Lopend in de park hoorde ik een soort van disco muziek gemengd met afrikaanse muziek. Ik liep die richting op en zag een klein groepje mensen een kleine rollerdisco houden. Na een tijdje te hebben gekeken, vroeg 1 van die jongens of ik het ook wilde proberen....Maar natuurlijk!
Daar stond ik dan met een maat 40 (beetje te grote) rolschaaten. Het rollen ging redelijk alleen met het disco-en kwam ik niet verder dan wat wiegen met mijn heupen.
Hierna liep ik weer verder en zag bij het base ball veldje 2 kinderen staan die een balletje aan het slaan waren. Ook ik wilde het een keer proberen en de kids legden me uit hoe of wat. Na 5 ballen te hebben gemist en geschaterd te hebben van de lol, was het eidenlijk raak!!! Jippieieieieie! (al ging de bal erg hoog ipv ver!)
Nou dat was leuk! Nog even gekletst met de kids en toen weer verder door Central park. Na the Jacky Onassis vijver waar je hordes new yorkers ziet rennen besloot ik weer eens de bus op te gaan zoeken en zo kwam ik terecht in Harlem. Helemaal verdwaald.....
Harlem zelf is niet echt een bijzondere buurt vind ik zelf, welliswaar niet zo ver van Manhatten maar je ziet er geen wolkenkrabbers.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen in china town. Dit is vergelijkbaar met het begin van de kruiskade in Rotterdam. Zowiezo vind ik dat rotterdam veel weg heeft van NYC, de multiculi moes, wolkenkrabbers en water.
Annyhow, in China town zijn er vooral veel, heel veel winkeltjes waar er van die typisch plastice Chinese dingetjes en prulletjes worden verkocht en resteaurantjes.
Oooow jeej ik be gesloopt, van al die eerste indrukken en het verdwalen.
Tot morgen!!!!

  • 10 April 2007 - 17:54

    Evalie:

    zoo eeh, gelukkig geen uitstapje voor jou naar the bronx...
    fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld. spreek je laters, have fun. xx

  • 12 April 2007 - 10:38

    Mamsie:

    ooo meis je hebt toch zo'n geweldige slagarm. ben trots dat je de bal toch hebt geraakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manhatten

Shaira

2 weken wonen in Palestina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 18348

Voorgaande reizen:

08 Juli 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: