" ja daag, ik ben Rockefeller niet!" - Reisverslag uit Manhatten, Verenigde Staten van Shaira Soekhai - WaarBenJij.nu " ja daag, ik ben Rockefeller niet!" - Reisverslag uit Manhatten, Verenigde Staten van Shaira Soekhai - WaarBenJij.nu

" ja daag, ik ben Rockefeller niet!"

Door: Shy

Blijf op de hoogte en volg Shaira

10 April 2007 | Verenigde Staten, Manhatten

8-04-07
Vandaag ben ik begonnen op Liberty street in Jamaica, een wijk in Queens,waar ik verblijf.
Hier zie je echt alle culturen, maar vooral veel Jamaicananen, Trinidatezen, Surinamers, Hidoestanen en Guyanezen. Na even een paar visjes en exotische import producten te hebben bekenen, incl levende krabben in een ton, vervolgde ik mijn weg verder en pakte de metro naar St Patricks Church. Het is tenslotte paas zondag! In de stad zag je mensen lopen met paashaasoortjes aan.
In de kerk (meer een nagebouwde 16 eeuwse Gotische katherdraal) het ik voor St Antonius nog een paar kaarjes gebrand.(ja mam, je waarden, normen en gewoontes zijn er goed ingepekeld.
Hierna snel weer door naar
the Rockefeller center, om de hoek.
Ik weet nog toen ik klein was en als ik iets duurs wilde, mijn moeder tegen mij zei:" Ja daag, ik ben Rockefeller niet!" Nu weet ik pas echt wat ze bedoeld.
Die menneer Rockefeller heeft doekoes,,,,en veeeeel doekoes ook!
Een metershoge wolkenkrabber "the rock"genaamd, waar je ook naar boven kan.
Ow jeej het is al 16:00, snel naar de MET (metropolitan museum) SHIT! Gesloten.....
Nou ja dinsdag dan maar!
Dus ne maar even touren. Ik heb de eerste de beste bus gepakt die ik tegen kwam, de m1 geloof ik en ik kwam terecht op St Marks place. Echt een buurt voor mij. Volalternatieve winkeltjes en barretjes, inclusief Coyote Ugly, van de gelijknamigge film. Toen ik er langs liep zwaaide de deur open, anders had ik niet eens gemerkt dat het er zat!
Het gaat er niet zo heftig aan toe als in de film. Het is een klein barretje met mooie, schaars geklede dames die achter de bar staan.
Voor ik het wist stond ik in Chelsea. Het was inmiddels al donker en inneens schioot het liedje van Jon Bon Jovi door mijn hoofd. Midnigt in Chelsea, lalalalalala midnight in chealsea...
De film Chelsea grils van Andy Warhole
Chelsea gilrs van Velvet Underground.
Alles klopt, de omgeving, de mensen de geluiden. De plaat waar Sid zelfmoord heeft gepleegd in the chelsea hotel.
Van Chelsea verder naar Times square...Veel kleiner maar wel drukker dan ik verwacht had! Volgensmij is Picadilly circus in Londen groter. Wel veel lichten!!!
Wat ik eigenlijk meer byzonder vond was de wereld onder New york, met name Times Square. Het lijkt wel een ondergrondse wolkenkrabber. laag over laag metro over metro.....

  • 11 April 2007 - 10:27

    P'tries:

    Wow!!!!!!!!!!!!!!
    Ik heb ff je berichies gelezen en ben best stiekum jaloers op je shy hahaha
    Wat leuk dat je alles opschrijft wat je memaakt en dat wij jou avonturen kunnen lezen!
    Ik ga zo weer naar boord voor 2 weken dus we moeten maar net internet hebben om jou verhalen te kunnen lezen...(maar dan weetje dat)

    Zoë klapt sinds 2 weekjes in d'r handjes en stond opeens rechtop in de box!!
    Ze doet nu ook dansen zooooo leuk!
    Verder staat vanaf afgelopen vrijdag ons huis EINDELIJK te koop,ben benieuwd hoelang dit gaat duren...
    Nou meid ik moet gauw afsluiten en hoop je gauw weer te zien en te spreken!
    Dikke kusss van ons!

    P'tries,Robert & Zoë

  • 12 April 2007 - 09:51

    Leen:

    hey,
    Wat klinkt dat allemaal leuk he!!! je blijft maar reizen echt zo cool!!!!geniet er van!!!

    Enne wanneer kom je nou precies naar Sicilie?? want de maand juni wordt nu ook populair!!

    kus leen!!!

  • 12 April 2007 - 10:25

    Mamsie:

    ja meis van me je bent erfelijk belast

  • 12 April 2007 - 22:46

    John:

    Een heerlijk gevoel bekruipt me als ik bovenstaande lees. Te gek. BEN ERG JALOERS.Geniet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manhatten

Shaira

2 weken wonen in Palestina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 18344

Voorgaande reizen:

08 Juli 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: